Afspraak maken
Triage
Om ervoor te zorgen dat u bij de juiste hulpverlener terechtkomt en er voldoende tijd voor u gereserveerd wordt, zal de assistente u vragen kort de reden van uw bezoek te noemen. Zo nodig zal zij de klachten verder uitvragen. In overleg met u zal zij vervolgens een telefonisch advies geven, een afspraak voor u maken, zorgen dat u teruggebeld wordt, of een visite afspreken. Als u er bezwaar tegen heeft om de reden van u bezoek te melden, dan kunt u dat aangeven. Van 08.00-12.00 uur kunt u bellen voor bijvoorbeeld het maken van een afspraak. De lijnen worden veel gebruikt en kunnen wel eens bezet zijn. U helpt de assistente door de gesprekken kort te houden. Is er een wachtrij, probeer het dan na 15 minuten nog eens.
Afzeggen afspraak / no-show tarief
Helaas komt het regelmatig voor dat patiënten zonder bericht niet verschijnen op hun afspraak. Dit is vervelend, omdat op dit tijdstip iemand anders geholpen kan worden. Kunt u niet op uw afspraak komen? Meldt dit dan indien mogelijk uiterlijk 24 uur van te voren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt zo nodig direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt bij tijdige afzegging géén no-show tarief berekend.
Na een tweede keer niet verschijnen zonder tijdige afmelding zal de afspraak in rekening worden gebracht. Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt voor het beschikbaar stellen van de ruimte en de medewerkers. De tarieven van het no-show tarief zijn € 15,00 voor een enkel consult van 10 of 15 minuten en € 30,00 voor een dubbel consult van 20 minuten of langer. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder. Let op: de kosten worden bij uzelf in rekening gebracht en zullen niet vergoed worden door uw ziektekostenverzekeraar.
Online inplannen afspraken op het spreekuur
Indien u bent aangemeld voor het digitale patiëntenportaal, is het vanaf heden weer mogelijk om online een afspraak op het spreekuur te maken (e-afspraak). Hiervoor zijn een aantal dingen belangrijk in verband met de patiëntveiligheid.
Indien de volgende situaties zich voordoen belt u dan de assistente, zij zal met u een geschikt moment inplannen:
– In geval van spoed
– Indien u denkt dat u op dezelfde dag nog gezien moet worden door de huisarts.
– Indien u meerdere klachten heeft.
– Indien u meer tijd (langer dan 10 of 15 min) nodig heeft.
– Indien u een gesprek wenst in verband met psychische klachten.
Indien bovenstaande niet voor u geldt, kunt u zelf online een afspraak inplannen.
Avondspreekuur
Huisartsenpraktijk van der Horst houdt avondspreekuur op dinsdagavond vanaf 17.00 uur. U kunt hiervoor een afspraak maken bij de assistente.
HuisartsenpraktijkKieft |
HuisartsenpraktijkHettema en Landzaat |
HuisartsenpraktijkVan der Horst |